Dimens 10

Instructions

Loosely based on "The Three-Body Problem" trilogy by Liu Cixin. If you have not, READ IT.

The humanity is at the edge of extinction. The Trisolarans, from the Alpha Centauri system, are putting pressure after the massive extinction of the galactic fleet. Those remaining alive stay hidden in an underground cave, free of the influence of the Shopons. A Trisolaran launched fotoid is expected to impact the Sun in 22 time units. After that, the Solar system will be a huge fireball, with no hope for any kind of life.

You are the mighty pilot (yes, like the mighty ducks, well, sort of) of a flying saucer. Your mission is to recover as many humans as possible from the cave before the fotoid reaches the Sun. Use the arrow keys to move the flying saucer around the cave, picking up as many humans as you can, and avoiding contact with the walls of the cave. The flying saucer is designed with five protective barriers. The barriers are lost with each collision. If the time decreases to zero or you collide more than five times ... the game is over.

Instrucciones

Basado libremente en la trilogía "El Problema de los Tres Cuerpos" de Liu Cixin. Si no lo has hehco aún, LÉELA.

La humanidad está al borde de la extinción. Los trisolarianos, del sistema Alpha Centauri, están metiendo presión después de la extinción de la flota galáctica. Los que aún siguen vivos están escondidos en una caverna subterránea, libres de la influencia de los sofones. Un fotoid lanzado por los trisolarianos se espera que impacte el Sol en 22 unidades de tiempo. Posteriormente, el sistema Soalr será una gran bola de fuego, sin esperanza para cualqueir forma de vida.

Eres el valeroso piloto de un paltillo volante. Tu misión es recuperar el mayor nñumero posible de humanos de la caverna antes de que el fotoide impacte el Sol. Usa las teclas de los cursores para mover el platillo volante por la caverna, recogiendo tantos humanos como puedas, y evitando el contacto con las paredes de la caverna. El platillo volante ha sido diseñado con cinco barreras protectoras. Estas se van perdiendo con cada colisión. Si el tiempo se reduce a cero o colisionas más de cinco veces ... el juego se acaba.

Thanks to the WebMSX project by Paulo Augusto Peccin